Všechny malé zázraky


Autor: Jennifer Niven
Originální název: All the Bright Places

Nakladatelství: YOLI

Počet stran: 360




Krásný den všem, doufám, že v tomto slunečném počasí jste nezapomněli na čtení a asi se rovnou můžeme pustit na dnešní recenzi. Jak už jste z názvu zjistili jedná se o knížku Všechny malé zázraky. 



Já koukám na spoustu knižních youtuberů a právě takto jsem narazila i na tento objev. Už samotná obálka dokáže člověka navnadit a ona je ještě k tomu taková 3D nebo jak bych to popsala. Prostě naprosto dokonalá. 
Příběh vypráví o dvou středoškolácích Finchovi a Violet. Ani jeden to nemá v životě lehké a oba myslím na jednu a tu samou věc, Na sebevraždu. Jsou naprosto rozdílní, a proto je překvapivé, že se skamarádí. To se ale vážně stane, jenže místo, kde se spřátelili je velmi zajímavé nebo možná i smutné. Je to římsa školní věže, kde chtěli oba skočit a spáchat sebevraždu. Nakonec z toho vyplyne, že Finch Violet zachrání život a tím i sám sobě. Je to paradox, protože ona by měla spíše zachraňovat jeho. Finch totiž trpí bipolární poruchou, ti kteří tuto nemoc neznají, jedná se velmi výrazné výkyvy nálad a ty se vlastně opakují pořád dokola. Ptáte se proč na té římse byla Violet? Ta zase trpí takovým posttraumatickým syndromem, kdy jí asi před rokem zemřela sestra, ona u toho byla a nemůže se z toho dostat. Všechny kapitoly jsou rozdělené buď na Finche nebo na Violet, což znamená, že ob kapitolu vidíme pohled toho druhého.




Vím prozrazovat nebudu, protože nemám ráda spoilery. Každopádně mě maniodepresivita nebo také jinak bipolární porucha strašně zajímá, a když jsem si mohla přečíst knihu, ve které je zakomponovaná, tak jsem byla štěstím bez sebe. To sem ale netušila, že slovo smrt bude na každé desáté straně, ale to je jediné mínus, které bohužel musím této knize dát. 
Obdivuji samotnou autorku, jelikož napsala knihu o něčem, s čím nemá vlastní zkušenost (alespoň to není v knížce napsané). Myslím, že pocity a ty stavy toho člověka, co trpí něčím takovým popsala dokonale.
Čte se velmi snadno, ale nesmíte zapomenout na papírové kapesníčky, které musíte mít po ruce.



Moje celkové hodnocení jsou čtyři srdíčka. 
Znáte někoho s bipolární poruchou? Četli jste? Líbilo se? Určitě mi dejte vědět.
Evelin

Komentáře

  1. hmmm, vypada to dobře- ta obálka je luxusní, to máš pravdu. Přidávám na seznam- dík :-) G
    http://knihyztramvaje.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  2. Tato kniha patří mezi mé oblíbené. A tuším, že v dodatku bylo napsáno, že autorka čerpala z vlastní zkušenosti, v mladí byla zamilovaná do chlapce trpícího bipolární poruchou. Ale i tak dokázala skvěle popsat stavy, které sama neprožila na vlastní kůži.. Hezká recenze a krásné fotky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak toho jsem si ani nevšimla, takže za to se omlouvám. Ale jinak moc děkuji :)

      Vymazat
    2. Není za co se omlouvat, nemyslela jsem to zle ;) Jen mi přišlo, že je to zajímavý detail, který určitě hodně lidí přehlédlo...

      Vymazat

Okomentovat