Čtyři mrtvé královny

Autor: Astrid Scholte
Originální název: Four Dead Queens
Počet stran: 432
Nakladatelství: Fragment


Po delší době jsem se rozhodla, že se s vámi podělím o svůj názor na knihu, která před pár měsíci obletěla knižní YA vesmír. Čtyři mrtvé královny nabízí úplně nový svět, který je rozdělen na čtyři části a každé této části vládne jiná královna. Všechny čtyři kvadranty jsou naprosto odlišné, a i lidé mají rozdílné povahy. Jak už název napovídá stane se věc, která je v tomto světě velice nebývalá a na scénu přichází mladá Keralie, která se vraha snaží najít.

Jak už jsem řekla, je to úplně nový svět, který vás vtáhne a naprosto pohltí. ALE. Autorka podle mě nevyužila potenciál, který měla a spoustu detailů, které by dokreslily fungování onoho státu. Autorka klidně mohla knihu rozdělit ve dvě nebo ji udělat obsáhlejší. To si myslím, že by opravdu pomohlo, protože tak jak je to teď, a jak celá kniha končí, jsou některé věci nesmyslné. Ale právě si myslím, že kdyby jim autorka věnovala více času, mohlo by to působit jinak. Ale to je opravdu jediné mínus, které v knize vidím. Možná ještě to, že hlavní hrdinové mi nebyla nikterak sympatičtí, ale nijak mě to od čtení neodrazovalo.

Pozitivum určitě zůstává nový neokoukaný svět a velmi čtivý styl psaní. Ale tím největším pozitivem je zápletka, kterou jsem absolutně nečekala. Tím, že je kniha tak trochu detektivka, tak odhalení vraha je to hlavní, na co při čtení myslíte. Já jsem typ čtenáře, který si moooc přeje zjistit, kdo je vrah ještě před odhalením, ale tady to nešlo. Tak moc zakamuflovaná zápletka byla.

Celkově musím říct, že taková kombinace žánrů pro mě byla novinkou a klidně bych se k ní vrátila, protože mi přijde skvělá. Odsýpá to a jste stále v napětí. Až na detaily, které někdy vedly k nedorozumění, nemám knize co vytknout a určitě ji můžu doporučit dál. Můj zážitek byl ale o to silnější, že tato kniha byla ze štafety, kdy jsem si mohla při čtení mimo samotného příběhu číst i poznámky ostatních holek, a to je vždycky přidaná hodnota. Za mě celkově kniha dostala krásné čtyři hvězdičky z pěti.

A co vy? Četli jste Čtyři mrtvé královny nebo vás kniha nechává chladnými?



Pac a pusu
Evelin Monde




Komentáře