S láskou Rosie

Autor: Cecelia Ahern
Originální název: Where Rainbows End
Počet stran: 448
Nakladatelství: Motto



Přátelství mezi mužem a ženou. Mýtus nebo to vážně může fungovat? Toť otázka, kterou si můžeme pokládat všichni a stejně na ni s největší pravděpodobností nezjistíme odpověď.

Rosie a Alex jsou nejlepší přátelé už od velmi útlého věku. Zažili spolu spoustu dobrodružství a dokonce si spolu plánují budoucnost. Nikdy je nenapadlo, že by mezi nimi mohlo být něco víc. Teda až do Rosiiných šestnáctých narozenin, kdy ji Alex políbil, jenže hodně alkoholu způsobilo výpadek paměti a tahle maličkost se k Rosie nikdy nedostala. 


„Člověk může utíkat dál a dál, co mu síly stačí, ale před sebou samým neuteče nikam. 

Alex byl přijat na Harvard a ona do Bostonu na školu pro budoucí majitele hotelů. Nikdy tam nenastoupila, jelikož udělala největší chybu svého krátkého života, alespoň v to období, to tak vnímala. Časem se ale vše změnilo.
Film jsem viděla asi před rokem a hodně se mi líbil, ale nezařadil se mezi ty nejoblíbenější. Knihu jsem měla dlouho na wishlistu, ale pak jsem ji odstranila. Upřímně nedokážu si vybavit proč. Před dvěma týdny nastala doba, kdy jsem měla chuť číst nějakou oddechovku. Něco, co mi zvedne náladu, a při čtení se budu usmívat. Pokud mě totiž sledujete, jistě víte, že takových příběhů moc nečtu. Shodou náhod jsem narazila na trailer k filmu a po dokoukání, jsem knihu spolu s Jako zabít ptáčka a knihotaškou házela do košíku. Knihomolství je prostě závislost, s kterou se jen těžko bojuje.


„Je to zvláštní, protože v dětství věříš, že dosáhneš všeho, po čem toužíš, a podíváš se všude, kam chceš. Žádné hranice neexistují. Očekáváš nesplnitelné věci, věříš v zázraky. Potom dospěješ, a tvoje naivita vezme za své. Na cestě za duhou narazíš na realitu života a uvědomíš si, že se nemůžeš stát tím, čím bys chtěl, a musí ti stačit trochu míň.

Přišla mi domů, a když jsem ji otevřela, byla jsem docela v rozpacích. Já hloupá se nepodívala, jakým způsobem je psaná. Dopisy, e-maily, smsky a různé pozvánky, mě docela dost překvapily a zároveň jsem se dost obávala toho, že se nebudu moci začíst. Omyl. 
Tak čtivý a poutavý příběh se musí líbit snad všem. S láskou Rosie má okolo čtyři sta stran a já, podržte se, jsem je slupla za čtyři dny. Pravda pro někoho je to denní rutina, ale pro mě? Zázrak. 
V celé knize nejde jen o přátelství nebo o lásku, nýbrž o poznání lidské síly, odhodlání, chození za vlastními sny a cíli a v neposlední řadě také o vztahu mezi rodiči a dětmi. 
Je to z části retrospektivní a zároveň chronologický příběh, který se odehrává po dobu více než čtyřicet let. Najdete zde plno zvratů a novým začátků. 

„Naše životy ovládá čas. Dny se dělí na hodiny a podle hodin nás také platí, ale zkušenosti a znalosti se hodnotí podle věku.

Co se týče samotné lásky mezi Rosie a Alexem. Ať už se bavíme mezi tou milostnou nebo tou přátelskou, byla mi velkou inspirací. Tak silné pouto, jaké mezi sebou za léta vypěstovali, je až neskutečné. Avšak aby vše nevypadalo tak růžově, přišli i hádky.

Z celé této recenze by na vás měla dýchnout touha si S láskou Rosie přečíst. Vážně to není jenom tak obyčejná oddechovka bez hlavy a paty. Pro mě byla určitou inspirací a hlavně také motivací, jít si za svými sny, i když se zdají být nesplnitelné.
Četli jste S láskou Rosie nebo alespoň něco od Cecelii Ahern? Viděli jste film? 


„Omyly jsou vstupní branou k poznání.



Věříte, že si jednou své sny splníte a děláte pro to něco? Nebo jen čekáte a všemu necháváte volný průběh?
S láskou

Evelin Monde








Komentáře

  1. Už hodně dlouho po ní koukám, ale nikdy jsem se k ní opravdu nedostala. Ani vlastně nevím proč... :)

    Věřím, že si své sny splním. Ale jako vždycky, jenom chtít nestačí - vždycky se pro to musí něco udělat. A protože mým největším snem je to, že až budu stará a podívám se za sebe, jaký život jsem vedla, abych byla spokojená s tím, jaký byl. Abych ve svém životě byla šťastná - tím myslím plnit si sny, ať už ty malinkaté (typu koupit si oblíbené sušenky a nesníst celé balení najednou :D ) nebo ty největší (jako dostat se na vysněnou vysokou). Protože život beze snů nemá moc velkou cenu!

    Díky za recenzi, svůj účel rozhodně splnila. Konečně se pro knihu musím stavit v knihovně!

    http://skoricova.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tvůj komentář mi udělal ohromnou radost :)
      Doufám, že se to tvoje sny vyplní ❤
      Evelin Monde

      Vymazat
  2. Bohužel jsem ani nečetla, ani neviděla, ale určitě si knihu i film poznamenám :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat