Volba

Autor: Nicholas Sparks
Originální název: The Choice
Počet stran: 272
Nakladatelství: Ikar


Krásný letní den všem, už dlouho nevyšel žádný článek a já si toho jsem vědoma, ale byla jsem na dovolené a nechtěla jsem být připojená na WiFi. Samozřejmě to není omluva, ale jen poznámka, kterou by jste měli vědět.
Dnes tu mám knihu, která mi utkví v hlavě ještě hodně dlouho, protože tak srdcervoucí příběh jsem dlouho nečetla. Příběh vypráví o třicátníkovi Travisovi, který stále žije mládežnický život se svým psem Mobym bez partnerky, ačkoliv už ani sám nechce takhle dál pokračovat. Žádná jeho dosavadní přítelkyně nebyla to pravé a on tráví víkendy jen se svými přáteli, kteří už své rodiny mají. Živí se jako veterinář v otcově firmě. Gabby je asistentka lékaře, žije sama se svou fenkou Molly, ačkoliv má dlouhodobého přítele nebydlí spolu. Jednoho dne si všimne, že Molly se chová nějak divně a tipuje, že čeká štěňata. Nelíbí se jí to, protože je vyšlechtěná a ona nechce, aby měla štěňata s nějakým cizím psem. Usmyslela si, že za to může sousedův pes Moby, později se dozví to, že on to být nemohl, jelikož je kastrovaný. Právě tu se Gabby a Travis potkají. Postupem času se do sebe zamilují, jenže ona má pořád přítele a on to ví. Jednoho dne, když se Gabby setká se svým přítelem, Travis na ni naléhá, aby mu už konečně řekla, že už s ním nechce být. Problém je v tom, že ona sama neví koho si má vybrat. Dlouholetou lásku nebo opravdovou zamilovanost a lásku v jednom?



Příběh je rozdělen na dvě části, které obě vypráví o jiném tématu, ale ne zase tak úplně jiném, spíše o takové jiné životní etapě. Už od začátku knížku víte, že se něco stane, něco mezi Gabby a Travisem, jelikož to zahrnují první strany. Takové, dejme tomu, nalákání na to, co přijde. Jak už jsem řekla, je to srdcervoucí příběh, ale v té první části to tak nevypadá. Ta totiž vyvolává pouze štěstí, lásku, bezpečí a radost, prostě všechny dobré vlastnosti. Druhá je naprosto opačná, nejraději byste udělali něco proto, aby všichni byli šťastní a nikdo necítil ten smutek, bezmoc a vztek. Jediná světlá místa dělá naděje a láska, kterou vidíte na každé straně, ale bohužel je v jiné podobě než jakou byla ta předchozí.


Asi už jste usoudili, že se mi knížka musela líbit a to je taky správné určení, jelikož je dokonalá. Zažijete všechno, co by kniha měla dát. Budete se smát a budete i brečet. Také jste si museli všimnout podle fotografií, že jsem ji četla na pláži, sice jsem se bála, že se jí něco stane, ale od příběhu se nedalo odtrhnout. A obálka? No neříkejte, že se vám nelíbí, protože ta snad musí zaujmout všechny. A popravdě je to jeden z důvodů, proč si některé, jako například tuto, knihy kupuji. Vážně nemohu jinak než jí dát plný počet srdíček a stoprocentně ji doporučuji. 


Po dočtení jsem se vrhla i na film, protože mě zajímalo, jak to dokáží zpracovat a upřímně zklamal mě na plné čáře, nevím jestli to bylo tím, že jsem jako první četla, ale vážně se mi nelíbil a některé věci tam byly i absolutně jinak, ale to se nedá zase tak moc kritizovat, jelikož v titulcích na konci je napsáno "inspirováno podle". 
Četli jste Volbu? Nebo alespoň jinou knihu od Nicholase Sparkse? Pro mě toto byla již druhá kniha od tohoto autora a rozhodně s ním nekončím. 
S láskou

Evelin

„ Some choices can change everything 

                                                                                                                      - Travis

Komentáře

  1. Sparkse mám moc ráda. Četla jsem hodně jeho knih, ale tuhle ještě ne. Už se strašně dlouho chystám, že si ji koupím!!Další, která mě láká je to nejlepší z nás :)
    Jinak určitě můžu doporučit Nejdelší jízdu (brzy bude na ni recenze) nebo Nezapomenutelnou cestu (http://life-in-word.blogspot.cz/2016/07/recenze-nezapomenutelna-cesta-nicholas.html)
    Krásný je také zápisník jedné lásky nebo Vzkaz v láhvi !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za doporučení :) Na Co s láskou (To nejlepší z nás) se už taky chystám :)

      Vymazat
  2. Moc pěkná recenze :) Od Sparkse už jsem dlouho nic nečetla a docela mám chuť to napravit :) Volba vypadá skvěle :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat