Věčnoplamen

 Autor: Shannon Messenger
Originální název: Everblaze
Počet stran: 512
Nakladatelství: Ocelot


Konečně jsme se opět dočkali již třetího dílu série Strážce ztracených měst a tentokrát po hodně krátké době, což je opravdu skvělé. Tahle série mě prostě baví, a jak říkám u každé recenze. Strašně mě mrzí, že se u nás moc nečte, přičemž v zahraničí láme rekordy. Snad se to jednou změní! Zároveň k tomuto úvodu chci přidat, že tuto knihu mám na recenzi od Megaknih (odkaz ZDE) a tímto bych jim chtěla moc poděkovat.

Co se obsahu týče, nevím, co všechno bych vám mohla prozradit, jelikož se přeci jenom jedná už o třetí díl ze série. Snad jen to, že se opět vnoříte do světa Sophie a jejích přátel, kterým se v tomto díle dostává obrovské pozornosti. Sophie se zde snaží zabránit konci světa elfů a zároveň vyřešit záhadu dvou skupin, které obyčejný život elfů narušují. 

Musím říct, že tomuhle dílu jsem naprosto podlehla. Ano, já vím, je to oddechovka, je to Middle Grade, což znamená, že jde o knihu pro menší děti, ale já to opravdu miluju. Stejně jako v předchozích dílech se zde našli drobnosti, které mi úplně neseděli jako fakt, že si Sophie stále, když je nervózní trhá řasy, a kdyby to bylo ve stejném tempu jako v minulých dílech už by žádné neměla, takže díky bohu, že v tomhle díle to byla zmíněno nanejvýš třikrát. 😁 Další lehce negativní věc je, že se prostě nechová na svůj věk, ani tak nemluví. Nedokážu říct, zda se jedná pouze o problém překladatele, nebo samotné autorky, ale styl kterým Sophie reaguje nebo celkově, jak se vyjadřuje, je na třináctiletou dívku opravdu netradiční a ne příliš realistický.

Ale tohle všechno jsem schopná knize bez sebemenších pochybností odpustit, jelikož to, jak je čtivá, to jak je reálná, jak je propracovaný svět i samotné postavy a to, jak všechno, opravdu všechno do sebe zapadá a dává smysl, všechny negativa strčí do kapsy. Opravdu jsem se snad nikdy nesetkala s tak vytříbeným jazykem, který vám ubývá pod očima ani nevíte jak. Miluju snad všechny postavy a několikrát mi u tohoto dílu ukápla slza nad několika osudy elfů. Autorka opět dokázala jaká je mistryně v tom čtenáře napínat jako kšandy. Po dočtení jsem měla pocit, že snad sáhnu po anglickém originálu, abych hned věděla, kam se Sophiin příběh bude ubírat, ale zakousla jsem se a řekla si, že počkám na další český překlad, který doufám, vyjde opět co nejdříve.

Ještě jednou bych ráda poděkovala Megaknihám za to, že mi tuhle sérii předložili na zlatém podnose, jelikož nebýt nich, přišla bych o skvělou sérii. Věčnoplamen (odkaz ZDE) hodnotím plným počtem srdíček, protože si to opravdu zaslouží.


S láskou
Evelin Monde

Komentáře