Tyran

 Autor: T. M. Frazier

Originální název: Tyrant

Počet stran: 240

Nakladatelství: Ocelot


První díl této knihy s názvem King jsem četla před dvěma lety a neskutečně mě zaujal, ač se na něm našlo pár věcí, které se mi nelíbily. A právě tyhle stejné aspekty se mi nelíbili ani na druhém dílu s názvem Tyran (odkaz ZDE). Nejdřív vás ale trochu uvedu do děje.

První díl nás zavede do života Doe, která si nic ze svého minulého života nepamatuje. Díky jedné dívce se dostane na večírek, který se odehrává v domě proslulého Kinga. Nenechte se zmást, není to žádná celebrita, ale člověk, který je znám pro svá tetování a pro to, že pro ránu nejde daleko. Doe na Kinga udělá dojem a začne se mezi nimi utvářet jakési pouto. Jenže je zde stále problém ztracené paměti, který se pořádně začíná rozplétat právě v druhém dílu, o který nám dneska jde především.

To je asi všechno, co bych ke knize řekla, nerada mluvím o ději, jelikož si nikdy nejsem jistá, zda to není až moc, ale v tomto případě snad ne. První díl King mě vystřelil do oblak, opravdu jsem byla nadšená a neskutečně se těšila na druhý díl, protože ten první skončil extrémně otevřeně. Když mi Megaknihy (odkaz ZDE) nabídli knihu Tyran k zrecenzování, byla jsem natěšená jako malé dítě.

A zklamání nepřišlo ani po dočtení. Je sice pravda, že jak už jsem řekla, negativa se opakovala i v druhém díle. Tato negativa byla hlavně zapříčiněna tím, že mi jednoduše nesedl styl autorky a nebo, že v češtině spousta věcí zní hůř než v angličtině, respektive že ne všechno lze v češtině říct doslovně jako v angličtině, ale tím určitě nechci naznačit špatnou práci překladatele.

Hlavní pozitivum této knihy je čtivost, která je neskutečná, jakmile vás kniha chytne, nedokážete se odtrhnout. Tzv. Cliffhangry se opakují na konci každé kapitoly a vy jen čtete a čtete. 

Samozřejmě je to typický erotický román, což znamená oddechovku, která vám sice nic nedá, ale přenesete se díky ní z reality do jiného světa. Proto takovým knihám dokážete spoustu věcí odpustit jako zbytečnou naivitu, která se i v téhle knize objevuje. Kdybych Kinga potkala v reálném životě, myslela bych si o něm své a možná je taky pravda, že bych ho potkat nemohla, jelikož pro mě se zdál být až moc nereálný. Byl vždy všude. Když se hlavní hrdince něco přihodilo, kdo okamžitě přispěchal na pomoc? Ano, nemýlíte se. Byl to King.

To by bylo pro dnešní dojmy z knihy Tyran vše. Věřím, že alespoň prvnímu dílu této knihy dáte šanci a ještě bych jednou chtěla poděkovat Megaknihám za poskytnutí téhle knihy. Za mě jsou to pěkné čtyři hvězdičky z pěti a ač bych oddechové literatuře ráda dala sbohem, na další díl se opět těším.



S láskou
Evelin Monde



Komentáře