Zázrak tam dole

 Autor: Nina Brochmann, Ellen Støkken Dahl

Originální název: The Wonder Down Under: A User's Guide to the Vagina

Počet stran: 310

Nakladatelství: Omega

Zázrak tam dole je kniha, kterou jsem poprvé zaregistrovala u holek z A Cup of Style a to konkrétně u Nicole, která ji zmiňovala ve vlogu. Samozřejmě název je něco, co zaujme každého, protože se jedná v dnešní době bohužel stále o tabu. Ale to, jak o ni mluvila mě natolik zaujalo, že jsem knihu umístila na Wish List a přes všechny čistky na něm vydržela do začátku letošního roku. Využila jsem šance a v rámci dlouhodobé spolupráce s Megaknihami jsem knihu získala. Odkaz na knihu ZDE.

Jako první se vždy dívám na recenze, které mě v tomto případě hodně zmátly. Na Databázi knih má hodně malé hodnocení a vlastně s těmi negativy i souhlasím a o to víc mě překvapilo Goodreads, kde kniha získala 4,21 hvězdičky, což je opravdu vysoké hodnocení.

Kniha Zázrak tam dole se snaží přiblížit svět ženského pohlavního ústrojí a to tak, aby to bylo srozumitelné pro všechny věkové kategorie, jak moc to reálně srozumitelné místy bylo, o tom by se dalo polemizovat. Najdete zde kapitoly jako antikoncepce, menstruace anebo také něco málo o samotných pohlavních orgánech. Tato obšírná témata jsou doplněna těmi maličkými jako jsou potraty, ženská obřízka nebo plastika.

Teď už se dostáváme přímo k mému názoru. Na začátku, kdy se autorky zabývaly přímo pohlavními orgány jsem byla nadšená, jelikož jsem se ujišťovala v informacích, které jsou mi známé a zároveň jsem zjišťovala pro mě úplně nové. Kdyby se toto opakovalo při čtení celé knížky byla bych nadšená. Bohužel přišly jiné kapitoly, které pro dospělou ženu jsou trochu zbytečné, protože opravdu všechno je známo. Pro holky ve věku patnácti let, kdy se zajímají o antikoncepci a určitým způsobem ji třeba i řeší, tak věřím, že by to bylo velmi poučné, ale takto bohužel nikoli a já se začala ukrutně nudit. Na konci se to možná maličko vylepšilo zajímavějšími tématy, ale můj dojem už to bohužel nezachránilo.

Jak už jsem řekla, přišlo mi, že si knížka hraje na to poskytnout pohled na tuto problematiku všem. Bohužel tomu podle mého názoru neodpovídá jazyk. Některé pasáže jsou až moc primitivní a některé naopak velmi odborné. To se poté dostává do sporu s tím, že některé informace jsou zajímavé pouze pro mladé dívky, kterým odborné názvy a zkratky nic neřeknou. 

Líbilo se mi velké množství statistik, které prostupovaly každým tématem, a které jsou opravdu vypovídající. Dále je skvělé, že se snaží vyvrátit nejrůznější mýty, které se s ženskými pohlavními orgány pojí. 

Upřímně, co se týče celkového hodnocení jsem v navážkách. Myslela jsem si, že to bude pecka od začátku do konce a ona vlastně úplně nebyla. Se všemi negativy se z ní stal obyčejný lehoučký nadprůměr, tudíž tři a půl hvězdičky.

Ráda bych tuto knihu doporučila dál, ale vlastně nevím komu, jaké věkové kategorii. Asi dá něco všem, ale bohužel ne všechny pasáže. A možná by nebyla marná ani pro zvídavé muže, kteří toto téma jako tabu nevidí. 

Mockrát děkuji Megaknihám (odkaz ZDE) za poskytnutí knihy na recenzi.





S láskou

Evelin Monde



Komentáře